
Bekendheid
Het gebied staat bekend als NLDelta, de Nederlandse Delta. Toeristen uit heel Nederland en daarbuiten bezoeken het gebied en delen hun unieke ervaringen met anderen.
Deze ambitie wordt weer opgepakt als het aanvragen van de status Nationaal Park in beeld komt (na 2022).
We zetten NLDelta als sterk merk neer door:
- Het gebied te profileren als essentieel onderdeel van het verhaal van Nederland. In NLDelta horen natuur, water en cultuur bij elkaar en is deltanatuur en watermanagement alles bepalend.
- Het gebied te profileren als meest Nederlandse nationale park: dit mag je als buitenlandse toerist niet missen als je Nederland wilt beleven. En elke Nederlander moet er minstens een keer zijn geweest.
- Gastheerschap uit te dragen door een gastherennetwerk op te bouwen van toeristisch-recreatieve ondernemers.
- Commerciële kansen te onderzoeken die passen bij de kracht van ons merk NLDelta, zoals de riviercruises die vele bezoekers naar het gebied brengen.
- Te zorgen voor een goede vindbaarheid zowel via internet als in het gebied zelf.
- Met NBTC en de andere nationale parken van Wereldklasse te werken aan internationale merkpositionering en promotie van Holland National Parks.
- Met de marketingpartners in het gebied te werken aan een gezamenlijke marketing- en merkstrategie.
- Continue op een positieve manier te communiceren over de ontwikkelingen in NLDelta en deze te plaatsen in de context van een nationaal park van wereldklasse.
Met projecten die invulling geven aan deze ambitie optimaliseren we de bekendheid van onze delta.
