Campagne Holland National Parks start met persbezoek aan NLDelta

18 internationale reisjournalisten en online influencers bezochten op 15 mei 2019 een aantal iconen in NLDelta. Het bezoek aan NLDelta is onderdeel van een driedaagse persreis in het kader van de internationale campagne Holland National Parks.

In de campagne worden drie natuurgebieden met internationale potentie onder de aandacht gebracht van Duitsers, Belgen, Italianen, Fransen en Spanjaarden. Doel is de toerist die op zoek is naar bijzondere natuurbelevenissen, te inspireren en uiteindelijk te verleiden tot een bezoek aan Nationaal Park NLDelta, Waddenzee Werelderfgoed en Nationaal Park Hollandse Duinen. Deze drie gebieden wonnen in 2016 de prijs van ‘Mooiste natuurgebied van Nederland’; en daarmee ook de deelname aan deze campagne, die gisteren startte met het persbezoek aan NLDelta.

De influencers bezochten onder andere Tij: het unieke vogelobservatorium in het Haringvliet, dat onlangs werd geopend. Terwijl zij genoten van het spectaculaire uitzicht over het Haringvliet en op de Haringvlietsluizen, nam boswachter Ted Sluijter van Natuurmonumenten ze mee in zijn verhaal over de bijzondere deltanatuur en wees ze op de broedende kolonie grote sternen die hier te zien is. In de middag arriveerde de groep in de Biesbosch, waar men onder leiding van boswachter Jacques van der Neut van Staatsbosbeheer een vaartocht met een fluisterboot maakte. Een prachtige zonsondergang, de waarneming van bevers en ijsvogels en de jungleachtige sfeer in de Biesboschkreken verleidden de influencers de hele avond tot het maken van honderden foto’s. De volgende ochtend rond zonsopgang stonden zij alweer klaar om een fietstocht te maken door de Hel-en Zuilespolder, waar onder luid gezang van de vogels, wederom veel werd gefotografeerd voor hun online en offline media.
Na NLDelta vervolgden zij hun bezoek in Waddenzee Werelderfgoed en Nationaal Park Hollandse Duinen.

De campagne Holland National Parks valt onder verantwoordelijkheid van het Nationale Parken Bureau, dat nationale parken die een hogere kwaliteitsstandaard ambiëren, daarbij helpt. De uitvoering van de campagne wordt ondersteund door NBTC Holland Marketing en de deelnemende gebieden.
Op de onlangs gelanceerde website www.hollandnationalparks.com presenteert Holland National Parks de bijzondere belevenissen en iconen in de drie deelnemende gebieden.