Vijf nationale parken bundelen marketingkrachten

Vijf nationale parken presenteren zichzelf sinds kort op de nieuwe website www.beleefdenationaleparken.nl. Op de site zijn de topbelevenissen per park verzameld, stuk voor stuk unieke ervaringen die de diversiteit van de Nederlandse natuur en het cultureel erfgoed benadrukken. Het gebied Waddenzee Unesco Werelderfgoed, Nationaal Park NLDelta, Nationaal Park Nieuw Land, Nationaal Park Oosterschelde en Nationaal Park Sallandse Heuvelrug gaan gezamenlijk meer marketingactiviteiten ontplooien.

De site richt zich op mensen die op zoek zijn naar ‘once in a lifetime’-ervaringen zoals bijvoorbeeld droogvallen met een zeilschip op de Waddenzee of een overnachting in de herberg op natuureiland Tiengemeten in Nationaal Park NLDelta. Ervaringen die de schoonheid van de Nederlandse natuur laten zien en mensen versteld laten staan over de onverwachte natuurparels die we hebben in ons land. De site vormt daarmee een bron van inspiratie nu veel Nederlanders dit jaar hun eigen land opnieuw ontdekken.

Uitbreiding samenwerking

De samenwerking is begin dit jaar tot stand gekomen vanuit de gezamenlijke internationale campagne Holland National Parks, die in 2019 startte en zich richt op bezoekers uit de buurlanden. Het Coronavirus en de belangstelling voor Nederland als vakantieland heeft het belang van samenwerking verder onderstreept. Er worden dit jaar meer gezamenlijke promotieactiviteiten opgestart. De parken richten zich met deze acties niet op het grote Nederlandse publiek, maar op bezoekers die op zoek zijn naar ‘verborgen’ pareltjes en unieke ervaringen die ze niet snel vergeten. Nu het reizen naar het buitenland weer gemakkelijker wordt, komen ook de buurlanden België en Duitsland weer in beeld voor marketingactiviteiten.

De Rembrandts van de Nederlandse natuur

De samenwerking is tot stand gekomen onder coördinatie van het Nationale Parken Bureau, dat de opdracht heeft om partijen te inspireren, verbinden en begeleiden bij het verwezenlijken van nationale parken van (inter)nationale allure. De ambitie is dat Nederland verspreid over het land een aantal tot de verbeelding sprekende nationale parken heeft. Dit zijn gebieden van internationaal belang, de Rembrandts van de Nederlandse natuur. Gebieden waarmee bewoners en regionale ondernemers zich verbonden voelen en waar de bezoeker een unieke ervaring kan hebben De parken hebben een eigen identiteit, ze vertellen een verhaal. Ze maken Nederland aantrekkelijk om in te leven en te werken en dragen bij aan de economische vitaliteit van het land.

www.beleefdenationaleparken.nl
www.beleefdenationaleparken.nl/de-parken/nationaal-park-nldelta

Wil je meer weten over de campagne, neem dan contact op met Patty Kanselaar, communicatie manager NLDelta, p.kanselaar@dordrecht.nl of 06-40151398

Foto: Ellen van den Doel