NLDelta: Sterk Merk

Het merk NLDelta is tot stand gekomen doordat vele partijen uit de hele regio Biesbosch-Haringvliet de handen ineen hebben geslagen. Meer dan 70 stakeholders waren betrokken bij de ontwikkeling van een nieuw merk, gebouwd op bestaande merken en karakteristieken van dit unieke gebied. Het merk NLDelta is verbonden aan het merk Holland National Parks, het overkoepeld merk voor de Nederlandse Nationale Parken Nieuwe Stijl.

Koploper

Het karakter van het merk NLDelta kenmerkt zich als ‘koploper’. Koploper in watermanagement, ondernemerschap, (delta)natuurontwikkeling. NLDelta laat zien dat de mens al meer dan 600 onder de zeespiegel kan leven, zich ingenieus tegen het water beschermt en het optimaal benut. Economie, natuur en leven gaan hier opmerkelijk samen. De plek waar rivierwater uit Europa de zee ontmoet, waar de zeearend en de visarend broeden en waar de natuur een enorme impuls krijgt door het open zetten van de Haringvlietsluizen.

Lees hier het verhaal

Merkgids

Het merk NLDelta is samengevat in een merkhuis en een waardenkompas, die te vinden zijn in de NLDelta merkgids. De merkgids geeft uitleg over het karakter van het merk en handvatten voor toepassing.

Oók NLDelta

Het merk NLDelta wordt gebruikt voor projecten, organisaties, locaties, belevingen, activiteiten, die bij dragen aan de ambities van NLDelta. Partijen die het merk NLDelta willen toepassen kunnen gebruik maken van de NLDelta merk ‘toolkit’.

Voor het gebruik van het logo NLDelta moet aan een aantal criteria worden voldaan. Voor informatie over deze criteria, de merk toolkit en vragen over het toepassen van het merk en logo kun je contact opnemen met Patty Kanselaar, communicatiemanager NLDelta, p.kanselaar@dordrecht.nl

Bewoners, overheden, ondernemers en organisaties zijn trotse ambassadeurs van NLDelta. Zij leven al eeuwen met het water en leveren een bijdrage aan de ontwikkeling en instandhouding van hun delta.

Ambitie ‘Ambassadeurschap’